Praktisk bruk av Microsoft Excel i logistikk og innkjøpsarbeidet

12. november 2019 på Quality Hotel Olavsgaard, Skjetten

  • Hvordan skal man sikre oversikt og underlag for styring av innkjøps- og logistikkprosessen?
  • Gode ferdigheter i bruk av Microsoft Excel sikrer effektivitet i arbeidsdagen og gir deg mulighet til ta kontroll over logistikkaktivitetene.

Mer informasjon, program og påmelding

 

ExcelKURS

 


 

LOGMA LOGISTIKKONFERANSEN 2019

- Logistikk, digitalisering og støttesystemer

 21. - 22. oktober 2019 på Quality Hotel Olavsgaard

Vi gjentar fjorårets suksess!

  • Din digitaliseringsreise – hvorfor er det viktig at du er med og hva innebærer det?
  • Retail og eCommerce
  • Ny teknologi
  • Prosesseffektivisering – beslutningsstøtte i systemene
  • Samspillet mellom systemene og prosessene

Dette er årets viktigste konferanse for deg som har fokus på digitalisering og optimalisering av logistikken!

Mer informasjon, program og påmelding

 

konferanse2018 Mailchimp

 


Kurs: Warehouse Management System – WMS

30. - 31. oktober på Quality Hotel Olavsgaars, Skjetten.

  • Hvordan utnytte lagerstyringssystem for å øke produktiviteten og nøyaktigheten i din bedrift?
  • Hva er et WMS/lagerstyringssystem?
  • Hvilket WMS system trenger man?
  • Digitalisering
  • Automatisering av prosesser
  • Styring av automasjon
  • Samspill mellom WMS og ERP

Mer informasjon, program og påmelding

WMS 

 


Kurs: Praktisk bruk av Microsoft Excel i logistikk og innkjøpsarbeidet

18. juni på Qulity Hotel Olavsgaard.

Hvordan skal man sikre oversikt og underlag for styring av innkjøps- og logistikkprosessen? Gode ferdigheter i bruk av Microsoft Excel sikrer effektivitet i arbeidsdagen og gir deg mulighet til ta kontroll over logistikkaktivitetene.
Kurset er for deg som vil sikre styring av innkjøps- og logistikkprosessene i egen virksomhet på en enkel og effektiv måte.

Mer informasjon, program og påmelding

ExcelKURS

 


Velkommen til TEMAMØTE hos AVINOR

Mandag 6. mai kl. 14.15 på Park Inn by Radisson Oslo Airport.

Tema for samlingen:
Krevende logistikkflyt med utstrakt bruk av automatisering og digitalisering hos en av Norges største logistikkaktører.

I tillegg gjennomføres årsmøte i LOGMA i henhold til foreningens vedtekter 6. mai kl. 17.15, Park Inn by Radisson Oslo Airport. Etter årsmøtet blir det nettverksbygging og servering.

Mer informasjon, program og påmelding

AvinorGardermoenNY

 


Konferanse: LOGISTIKK, DIGITALISERING OG STØTTESYSTEMER

5. - 6. november 2018 på Quality Hotel Olavsgaard, Skjetten

Et "must" for alle som jobber med eller er interessert i logistikk og som ønsker å holde seg oppdatert og få inspirasjon!

MER INFORMASJON, PROGRAM OG PÅMELDING 

 

Konferansens Keynote er Professor Richard Wilding, OBE Cranfield School Of Management.

Professor Richard Wilding OBE, BSc, PhD, CEng, Eur Ing, FIET, FCILT, FCIPS, PFHEA is recognised globally for his thought leadership in Logistics & Supply Chain Management.

Richard is a highly acclaimed presenter and regularly speaks at Industrial Conferences and has undertaken lecture tours of Europe and Asia at the invitation of local Universities; Confederations of Industry. He is passionate about taking and creating academic knowledge that creates ACTION in business. 

He has published widely in the area of supply chain management and is Editorial Advisor to a number of top journals in the area. Richard was appointed in 2005 as the first ever Full Professor and Chair of "Supply Chain Risk Management" in the World in recognition of his significant contribution to this subject area.

I tillegg møter du:

Alexander Haneng, Digital Innovasjon i Posten og Bring
Casper Knap, Vectura AS
Jan Elling Rindli, Devoteam Fornebu Consulting
Beth Stensen, Ruter AS
Jon Trygve Hegnar, Hegnar Media
Arild Åsmul, ASKO Sentrallager Kjøl AS
Ken Morten Steen, Tess 
Haakon J. Ekreheim, K. Ekreheim AS
Audun Løhre, Gausdal Landhandleri AS
Steffen Larvoll, Lager og Industrisystemer AS
Arve Christian Holst, Bilglassgruppen
Tone Pedersen, Elektroskandia Norge AS
Jan Ola Strandhagen, NTNU
Cathrin Ødegård, DRIW
Espen Marthinsen, Farveringen

... og selvfølgelig mange dyktige deltakere for interessante diskusjoner og nettverksbygging!

Vi ønsker deg velkommen til faglig påfyll, gode diskusjoner og sosialt samvær!

Vi ønsker deg velkommen til faglig påfyll, gode diskusjoner og sosialt samvær!

konferanse2018 Mailchimp

 


NYHETER FRA LOGMA:

Etter avholdt generalforsamling 15. mai 2018 er følgende styre valgt:

Styreleder Sverre Rosmo, Inventory Investment AS, på valg i 2019
Nestleder Gjermund Lien, Lean Communications AS, på valg i 2019
Styremedlem Inger-Lise Moene, Norsk Wavin AS, på valg i 2020
Styremedlem Marianne Mengkrogen, Sykehuspartner AS, på valg i 2020
Styremedlem Monica Engen, EY, på valg i 2020
Styremedlem Knut Pettersson, OneMed Services AS, på valg i 20??
Styremedlem Bente Flygansvær, Handelshøyskolen BI på valg i 2020
Styremedlem Stian Pettersen, Hansdelshøyskolen B (student), på valg i 2019
Styremedlem Jan Elling Rindli, Devoteam Fornebu Consulting, på valg i 2020
Styremedlem Denne plassen holdes åpen på valg i 2019

Les mer om styremedlemmene her


Velkommen til nye nettsider!

LOGMA har som formål å arbeide for en generell heving av logistikkompetansen i næringslivet og i offentlig forvaltning. Det er en ambisiøs målsetting som krever at vi fornyer oss og utvikler faglige temaer som medlemmene og samfunnet er interesserte i.

NyeNettsider

Våre nye nettsider skal ikke bare ha et moderne design, men de skal også fylles med innhold slikt at de blir interessante for leserne. Nettsiden er derfor utvidet med en blogg og en fane som heter «nytt fra medlemmene». Vi ønsker at medlemmene skal anvende vår nettside til å kommunisere informasjon om hva som skjer hos dem. Det kan være informasjon om nye stillinger, organisasjonsendringer, flytting av virksomhet, ledig lagerkapasitet, IT investeringer eller skryt av egen bedrift dersom det er noe man er man er stolt av. Det er opp til dere som medlemmer å gjøre fanen interessant! Det aller første innslaget under «nytt fra medlemmene» kommer fra Møller Eiendom. De ønsker å formidle at et logistikksenter med 30 dekar areal ved Alnabru i Alfasetveien 11 er ledig for utleie (tidligere lokalene til Electroscania).

Bloggen skrives av medlemmer i LOGMAs styre eller av generalsekretæren for å sette fokus på aktuelle temaer innen vårt fagområde. De to første bloggene gjelder den årlige nordiske netthandelsundersøkelsen i regi av PostNord og jernbanens svake punktlighet i vinter. Formålet med bloggen er presentere og drøfte faglige temaer og temaer som er oppe i den alméne debatten. Kom gjerne med synspunkter slik at det blir et levende forum!


Besøksadresse: Fornebuveien 37, 1366 Lysaker
Postadresse: Postboks 73, 1325 Lysaker
Tif. 67 52 60 10 E-post: post@logma.no
Sekretariat samt kurs og konferansearrangør: Quality Norway AS